">
تلویزیون چکاد

طالبان می‌گوید، صلح و امنیت سرتاسری در افغانستان حاکم شده است

265

معاون سخنگوی طالبان در واکنش به دیدار روسای جمهور فرانسه و تاجیکستان پیرامون نگرانی‌های امنیتی از سمت افغانستان گفته است، در حال حاضر صلح، ثبات و امنیت در این کشور حکمفرماست.

آقای کریمی تاکید ورزید که تمامی قلمرو افغانستان زیر یک امنیت سرتاسری و با ثبات قرار دارد و در این کشور صلح برقرار شده است.

او در ادامه خاطرنشان ساخت که اکنون کشورها باید مکلفیت‌ها و مسوولیت‌های خود را پیرامون افغانستان انجام داده و با برقراری رابطه با طالبان در تامین آینده این کشور سهم بگیرند.

این اظهارات در حالی بیان شده که امام علی رحمان، رییس جمهور تاجیکستان در دیدار با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود پیرامون وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در افغانستان صحبت کرده است.

از طرفی، تاکنون چندین نشست منطقه‌ای همچون نشست سازمان همکاری‌های شانگهای و فارمت مسکو پیرامون وضعیت جاری در افغانستان برگزار شده و شرکت‌کنندگان به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون افغانستان پرداخته‌اند.

در عین حال، آگاهان مسائل سیاسی نیز بر این باورند که صلح و ثبات در افغانستان به معنای امنیت در منطقه است و این به نفع تمام کشورهای همسایه و منطقه‌ای افغانستان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.