">
تلویزیون چکاد

طالبان ممنوعیت کار زنان در افغانستان را موضوع داخلی کشور می‌داند

195

سخنگوی طالبان در واکنش به موضع اخیر سازمان ملل متحد پیرامون ممنوعیت کار زنان در نهادهای وابسته به سازمان ملل در افغانستان گفت، ممنوعیت کار زنان در کشور جزو موضوعات داخلی افغانستان است.

آقای مجاهد گفت، این تصمیم برای کسی مشکل ایجاد نمی‌کند و همه جوانب باید به این تصمیم احترام بگذارند.

وی در ادامه افزود، این گروه هیچ مانعی در برابر فعالیت‌های سازمان ملل در افغانستان ایجاد نمی‌کند و مسوولیت وضعیت بشری این کشور بر دوش کسانی است که محدودیت‌های بانکی وضع کرده‌اند.

وی در ادامه اذعان کرد، منع کار زنان در سازمان ملل به معنا نیست که برخورد تبعیض‌آمیز صورت بگیرد یا موانعی بر سر راه فعالیت‌های سازمان ملل در افغانستان ایجاد شود.

سخنگوی طالبان به عنوان نماینده این گروه که خود را مالک مردم افغانستان می‌دانند گفت، باید مسئله منجمدسازی دارایی افغانستان، بانکداری، محدودیت‌های سفر مقامات طالبان و موضوع تحریم اعضای این گروه برطرف شود تا این گروه بتواند پیشرفت کند.

این در حالی است که قرار است رزا اوتونبیوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان تا تاریخ پنج ماه آینده موضع یوناما در قبال تصمیم طالبان را اعلام کند، هرچند که این سازمان از تمامی کارمندان زن و مرد خود در افغانستان خواسته تا در محل کار خود تا اطلاع ثانوی حاضر نشوند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.