">
تلویزیون چکاد

طالبان در واکنش به آمریکا: به تعهدات توافقنامه دوحه عمل شده است

191

سخنگویان طالبان در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا واکنش نشان داده و گفتند که این گروه به تمامی تعهدات خود در توافقنامه دوحه عمل کرده است.

معاون سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، هیچگونه سند و شواهدی وجود ندارد که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده می‌شود.

آقای کریمی گفت، طالبان تمام قلمرو افغانستان را در کنترل خود دارد و نیروهای این گروه اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورهای جهان را نمی‌دهند.

همزمان، امید صافی، رییس روند پیشرفت ملی افغانستان نیز می‌گوید، آمریکا هنوز در سرحدات افغانستان دخالت می‌کند و هواپیماهای بدون سرنشین این کشور همچنان تمامیت ارضی را نقض می‌کنند.

این اظهارات در حالی بیان شده که به تازگی ند پرایس، وزیر امرو خارجه آمریکا گفته است که طالبان نتوانسته یا نخواسته به تعهدات خود عمل کند.

در عین حال، کامران امان، آگاه مسائل سیاسی می‌گوید، طالبان به تمام تعهدات خود عمل کرده و تاکنون هیچ عملی از سوی گروه‌های هراس‌افگن از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها ثبت نشده است.

این در حالی است که پاکستان می‌گوید، تحریک طالبان پاکستانی در داخل افغانستان پناهگاه‌هایی دارند و کابل از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.