">
تلویزیون چکاد

طالبان در مقابل مجسمه منفجرشده بودای بامیان نمایشگاه به راه انداخت

199

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان از راه‌اندازی نمایشگاهی در مقابل مجسمه تخریب شده بودا پیرامون کتاب، آثار هنری و صنایع دستی خبر داده است.

این نمایشگاه با همکاری انتشارات بیهقی زیر کنترل طالبان، وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان و ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان برای بامیان برگزار شده است.

این نمایشگاه در روز اول کمتر از ده بازدیدکننده داشت و علت اصلی آن، برگزاری زیر نور مستقیم خورشید و نبود تجهیزات کافی و شایسته برای حضور بازدیدکنندگان بوده است.

عبدالعلیم مفتی‌زاده، رییس انتشارات کتاب بیهقی می‌گوید، این نمایشگاه با حضور هزاران جلد کتاب از عناوین مختلف و اشتراک ۱۳ ناشر از کابل برگزار شده است.

آقای مفتی‌زاده تاکید ورزیده است که این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم با کتاب برگزار شده چرا که در ۲۰ سال گذشته کار زیادی روی فرهنگ انجام نشده است.

این برنامه اولین نمایشگاه کتاب در جریان یکسال گذشته در بامیان است، اما در آن هیچ کتابفروشی از بامیان شرکت نکرده و استقبال چندانی هم از سوی ساکنان این ولایت نشده است.

این در حالی است که با یکسالگی حکومت طالبان در افغانستان، وضعیت اقتصادی بسیار ضعیف شده و تمامی کسانی که در زمینه کتاب فعالیت می‌کردند، از کاهش چشمگیر خرید و فروش خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.