">
تلویزیون چکاد

طالبان اطمینان داد: شرایط سرمایه‌گذاری بهتر می‌شود

128

وزیر امور خارجه طالبان در بازدید از نمایشگاه خزانی تولیدات زراعتی افغانستان اعلام کرد که شرایط بهتری برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم خواهد شد.

آقای متقی به بازرگانان و سرمایه‌گذاران اطمینان داده که این گروه شرایط و تسهیلات بهتری برای سرمایه‌گذاری و رونق کسب‌وکار در داخل کشور فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه از تمامی بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی دعوت کرد تا در بخش‌های مختلف افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و این گروه شرایط مناسبی را برای حفظ جان آن‌ها در کشور فراهم خواهد ساخت.

وزیر امور خارجه طالبان در انتها وعده داد که این گروه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا فروش تولیدات افغانستان در بازارهای جهانی پیشرفت داشته باشد.

این مقام عالی رتبه طالبان خاطرنشان ساخت که این گروه در نظر دارد تا در جریان ماه‌های آینده شرایط بهتری برای صادرات میوه و دیگر تولیدات تازه افغانستان به خارج از کشور فراهم کند.

شایان ذکر است که در زمان جمهوریت، دهلیزهای متعددی برای صادرات تولیدات زراعتی افغانستان به خارج از کشور ایجاد شده بود، اما با روی کار آمدن طالبان این دهلیزها به شدت محدود شدند.

این در حالی است که افغانستان در شدیدترین بحران اقتصادی قرن قرار دارد و سازمان ملل هشدار داده است که دستکم ۹۷ فیصد مردم این کشور امنیت غذایی ندارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.