">
تلویزیون چکاد

طالبان از غرق شدن ۸۰ پناهجوی افغان در آب‌های ایتالیا خبر داد

158

وزارت خارجه طالبان اعلام کرده است، در رویداد غرق شدن کشتی پناهجویان در آب‌های ایتالیا، دستکم ۸۰ شهروند افغان جان خود را از دست داده‌اند.

در اعلامیه منتشر شده از سوی این وزارتخانه آمده است که این تعداد پناهجویان شامل زنان و کودکان نیز هستند که جان خود را در این مسیر از دست داده‌اند.

امدادگران ایتالیایی نیز پیشتر اعلام کرده بودند که اجساد ۶۵ نفر را از آب بیرون کشیده‌اند که در میان آن‌ها ۱۴ کودک شامل بوده‌اند.

افزون بر این، مقامات ایتالیایی نیز گفته‌اند که تاکنون ۸۰ نفر را نجات داده‌اند اما ده‌ها تن هنوز ناپدید هستند و اثری از آن‌ها یافت نشده است.

به گفته بازماندگان این رویداد غم‌انگیز، در حدود ۲۰۰ نفر در این کشتی حضور داشتند و اواخر روز شنبه در دریای مدیترانه در جنوب ایتالیا در اثر برخورد به یک صخره غرق شده است.

طالبان به عنوان اصلی‌ترین عامل پناهندگی و فرار افغان‌ها از کشورشان طی ۲۰ سال گذشته نسبت به این رویداد به شدت ابراز تاسف کرده و گفته است که مردم از راه غیرقانونی رهسپار کشورهای اروپایی نشوند.

این گروه در ادامه بیانیه خود از کمیته صلیب سرخ و ادارات بین‌المللی امدادرسان درخواست کرده تا برای یافتن اجساد ناپدید شده و انتقال تمامی اجساد به افغانستان با آن‌ها همکاری کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.