">
تلویزیون چکاد

صادرات افغانستان به یک و نیم میلیارد دالر نزدیک شد

162

دفتر معاونت اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان اعلام کرده است که میزان صادرات در ۹ ماه گذشته به یک میلیارد و ۴۲۴ میلیون دالر رسیده است.

در اعلامیه وزارت صنعت و تجارت طالبان به نقل از معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان آمده است که علت افزایش عایدات در بخش کالاهای صادراتی فراهم شدن سهولت‌های بیشتر برای بازرگانان از سوی این وزارتخانه بوده است.

در این راستا، عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفته است، در نتیجه تلاش‌های گسترده این وزارتخانه و ایجاد سهولت‌های مهم در بخش صادرات، اکثر اقلام تولید شده در افغانستان از جمله میوه خشک و تازه، پنبه، زغال سنگ و سبزیجات به خارج صادر شده است.

در عین حال، شماری از بازرگانان نیز می‌گویند که پروازهای خارجی افزایش یافته و روندهای اداری سندهای گمرکی بازرگانان نیز ساده‌تر شده و به همین دلیل صادرات کالا به بیرون از کشور بهتر شده است.

محمد کریم عظیمی، رییس اتاق صنایع و معادن کابل گفت،‌کارهای بسیار زیادی باید صورت بگیرد و یک بازاریابی گسترده برای تولیدات داخلی در سطح منطقه و بین‌المللی ایجاد شود.

این در حالی است که براساس آمار دفتر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای طالبان، بیشتر کالاهای افغانستان به کشورهای عربی، آسیای میانه، چین، پاکستان، ایران، هند و ترکیه صادر می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.