">
تلویزیون چکاد

سلسله دستورات افراطی طالبان؛ تراشیدن ریش در نیمروز جرم است و مجازات دارد

214

منابع محلی در ولایت نیمروز اعلام کرده‌اند، ریاست امر به معروف طالبان به آرایشگران در شهر زرنج هشدار داده است تا از تراشیدن ریش خود خودداری کنند.

منابع محلی تاکید ورزیده‌اند که این هشدار از سوی ریاست امر به معروف طالبان به تمامی آرایشگران در شهر زرنج صادر شده است تا از تراشیدن مو و ریش مشتریان خودداری کنند.

در این کارشیوه آمده است که آرایشگران باید از تراشیدن و کوتاه کردن ریش مشتریان در کمتر از یک قبضه، کم کردن مو به سبک غربی‌ها و نصب عکس‌های غیرشرعی در آرایشگاه‌های خود خودداری کنند.

طالبان برای این فرمان خود مهلت تعیین کرده و نوشته‌اند که از امروز، سه‌شنبه ۹ جوزا در صورت بی‌اعتنایی برای این فرمان آن‌ها، آرایشگران مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و حق شکایت را هم ندارند.

آرایشگران تاکید ورزیده‌اند منظور طالبان از پیگرد قانونی زندانی کردن این افراد است و محدودیت‌های این گروه باعث شده تا مشتریان آن‌ها به شدت کاهش یابد و بسیاری نیز برای روزها مشتری ندارند.

این در حالی است که طالبان پس از قدرت گرفتن در افغانستان، موجی از محدودیت‌های متعدد را بر سر راه زندگی شهروندان قرار داده‌اند و بیکاری را در کشور گسترانده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.