">
تلویزیون چکاد

سرنوشت نامعلوم مطیع‌الله ویسا؛ چهره‌های مطرح بین‌الملل خواستار رهایی او هستند

150

همزمان با سومین روز بازداشت مطیع‌الله ویسا، فعال آموزش کودکان در افغانستان از سوی استخبارات طالبان، نزدیکان این جوان فرهیخته افغان می‌گویند که هیچ اطلاعی از سرنوشت او ندارند.

عطاءالله ویسا، برادر مطیع‌الله می‌گوید، طالبان دو برادر دیگر او را نیز بازداشت کرده بودند و رها کرده‌اند، اما سرنوشت مطیع‌الله تا هنوز مشخص نشده است و نمی‌دانند که او در کجا قرار دارد.

همزمان، ملاله یوسف‌زی، فعال حقوق آموزش کودکان و برنده جایزه صلح نوبل نیز روز گذشته به این خبر واکنش نشان داده و گفت، طالبان دختران را از رفتن به مکتب محروم کرده‌اند و قهرمانان عرصه آموزش کودکان را نیز بازداشت می‌کنند.

خانم یوسف‌زی از طالبان خواست تا آقای ویسا و دیگر افرادی که در ارتباط با آموزش کودکان در بازداشت هستند را به سرعت رها کنند.

توماس نیکلسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان نیز روز گذشته در پیام توییتری خود نوشت، دستگیری آقای ویسا از سوی طالبان نگرانی جدی را برای اتحادیه اروپا ایجاد کرده است.

بخش آسیای عفو بین‌الملل نیز گفته است که مطیع‌الله ویسا حامی مسالمت‌آمیز آموزش دختران در افغانستان بوده و به همین دلیل از سوی طالبان بازداشت شده است.

گفتنی است، با وجود تماس‌های متعدد رسانه‌های داخلی و بین‌المللی، سخنگویان طالبان تاکنون هیچ پاسخی به علت بازداشت آقای ویسا نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.