">
تلویزیون چکاد

سخنگوی طالبان هرگونه همکاری این گروه با القاعده را رد کرد

148

مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد، هرگونه همکاری میان طالبان و گروه القاعده را رد کرده و مدعی شده است که القاعده در افغانستان حضور ندارد.

در گزارش شورای امنیت آمده بود که القاعده با حمایت و همراهی مقامات طالبان، به صورت مخفیانه در نهادهای دولتی طالبان نفوذ کرده است. همچنین اشاره شده بود که رابطه طالبان و القاعده همچنان نزدیک و مبتنی بر اهداف مشترک است.

گزارش شورای امنیت بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی کشورهای عضو و سازمان‌های اطلاعاتی تهیه شده بود. پیش از این نیز رسانه‌ها گزارش داده بودند که تعدادی از اعضای القاعده مقام‌های کلیدی در دولت طالبان را در اختیار دارند.

با این حال، طالبان همواره هرگونه رابطه با القاعده را تکذیب کرده و مدعی شده است که اجازه نمی‌دهد خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

در گزارش شورای امنیت تاکید شده بود که شبکه القاعده برای واقعیت بخشی به این روایت طالبان مبنی بر عدم استفاده از خاک افغاستان علیه دیگر کشورها، فعالیت‌های خود را به صورت مخفیانه انجام می‌دهد.

شایان ذکر است که در گزارشات مطبوعاتی از نفوذ اعضای شبکه القاعده در کابینه رژیم طالبان، از معاون اداره استخبارات طالبان، مدیر آموزشی وزارت دفاع این گروه، والی طالبان برای کاپیسا و نورستان به عنوان افراد القاعده اسم برده شده بود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.