">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل حضور زنان در امر کمک‌رسانی در افغانستان را حیاتی دانست

217

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار با مقامات طالبان گفته است که روند کمک‌رسانی به زنان و کودکان در افغانستان بدون حضور زنان ناممکن است.

آقای گریفیتس که در راس یک هیات عالی‌رتبه سازمان ملل وارد کابل شده در دیدار با معاون اداری ریاست‌الوزرای این گروه گفته است که سازمان ملل برای کمک‌رسانی به افغانستان در سال ۲۰۲۳، درخواست ۶.۴ میلیارد دالر کمک کرده است.

در عین حال، استیون دوچاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد نیز گفته است که هیات این سازمان در افغانستان خواهان تغییر سیاست‌های برحال از سوی طالبان در برابر زنان این کشور شده است.

آقای دوچاریک تاکید ورزید، هیات سازمان ملل در دیدار با مقامات طالبان گفته که با این گروه گفتگو می‌کند و پیام‌هایی که از ابتدا داده شده، از جمله تغییر در سیاست‌های وضع شده این گروه در افغانستان را بار دیگر تکرار خواهند کرد.

دفتر ریاست‌الوزرای طالبان نیز با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که هیات سازمان ملل متحد در این دیدار حضور زنان در امر کمک‌رسانی در افغانستان را ضروری عنوان کرده‌اند.

همزمان، شماری از فعالان حقوق زنان نیز می‌گویند که سازمان ملل باید سیاست را از کمک‌رسانی جدا کند.

این در حالی است که پیشتر آمنه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل نیز در راس هیاتی به افغانستان آمده بود و هشدار داده بود که اقدامات طالبان می‌تواند جان انسان‌ها را در این کشور به خطر بیندازد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.