">
تلویزیون چکاد

سازمان ملل از محرومیت ده‌ها میلیون کودک از تحصیل خبر داد

203

دبیرکل سازمان ملل با انتشار یک پیام ویدیویی اعلام کرد، ۸۸ میلیون کودک دختر و پسر در جهان به دلایل مختلف از رفتن به مکتب و تحصیل بازمانده‌اند.

آنتونیو گوترش در این پیام ویدیویی گفت، این کودکان به دلایل مختلف از جمله جنگ، تاثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی و آوارگی از رفتن به مکتب محروم شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید ورزید که که هیچکس نباید از فرصت یادگیری محروم شود و امروزه ۲۲۲ میلیون کودک نیز از آموزش مناسبی برخوردار نیستند.

دبیرکل سازمان ملل که در کنفرانس تامین مالی حمایت بین‌المللی برای آموزش سخنرانی می‌کرد افزود، در اولین روز آغاز به کار این کنفرانس، ۱۸ کشور و نهادهای خصوصی مبلغ ۸۲۶ میلیون دالر را برای حمایت از آموزش تعهد کرده‌اند.

در این کنفرانس، سمیه فاروقی، سرگروه تیم رباتیک دختران افغانستان نیز داستان درناک خود و دختران افغانستان را روایت کرده که چطور در شرایط بحرانی در افغانستان تحصیل کرده‌اند.

او در ادامه هشدار داد، وضعیت از چیزی که در اخبار و رسانه‌ها منتشر می‌شود نیز بدتر است و روزانه پیام‌هایی از دوستان خود دریافت می‌کند که بدون توجه به سن و بدون رضایت وادار به ازدواج می‌شوند.

این در حالی است که طالبان پس از رسیدن به قدرت در افغانستان، در اولین اقدام خود مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم را مسدود ساختند و به تازگی نیز تحصیل دختران در دانشگاه‌ها را ممنوع اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.