">
تلویزیون چکاد

سازمان‌های حامی زن: طالبان شایسته حکومت نیست

167

گروهی از سازمان‌های بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای مشترک نسبت به اقدامات اخیر طالبان در محدودسازی حقوق زنان ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که این گروه شایستگی حکومت را ندارد.

این سازمان‌ها گفته‌اند که جامعه جهانی باید اقدامات فوری و هماهنگ به طالبان نشان دهد که حملات این گروه علیه حقوق زنان و دختران پابرجا نمی‌ماند.

در این بیانیه مشترک که از سوی سازمان بین‌المللی مهاجرت،‌ کمیسیون زنان پناهنده،‌ سازمان اتحاد برای صلح و چند گروه دیگر منتشر شده آمده است که اقدامات طالبان در جلوگیری از تحصیل و کار کردن زنان به شدت محکوم است.

به باور سازمان‌های بین‌المللی، اقدامات این گروه بر ضد زنان «آزار جنسیتی» است و بی‌توجهی عمدی طالبان را به رفاه مردم افغانستان و آینده این کشور نشان می‌دهد.

گفتنی است، ‌در بخشی از این بیانیه آمده است که زنان شاغل در سازمان‌های غیردولتی در خط مقدم کمک‌های نجات به ۲۸.۳ میلیون افغان هستند و به ویژه برای ارائه کمک‌ها به ۳.۴ میلیون نفر آواره داخلی حضور آن‌ها الزامی است.

افزون بر این، سازمان‌های بین‌المللی هشدار داده‌اند که طالبان با جلوگیری از کار کردن زنان درآمد آن‌ها را برای دسترسی به غذا، مراقبت‌های صحی و دیگر نیازمندی‌های خانواده آن‌ها قطع کرده است.

این در حالی است که طالبان طی چند هفته گذشته و با دو فرمان مجزا، تحصیل دختران در دانشگاه‌ها و کار کردن زنان در موسسات غیردولتی داخلی و خارجی را ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.