">
تلویزیون چکاد

سازمان‌های بشری خواستار پایان سرکوب مدافعان حقوق بشر از سوی طالبان شدند

233

شماری از نهادهای بین‌المللی حقوق بشری به شمول سازمان عفو بین‌الملل و سازمان دیده‌بان حقوق بشر نسبت به تداوم سرکوب وحشتناک و وحشیانه مخالفان طالبان از سوی طالبان هشدار داده‌اند.

اعضای ائتلاف برای حقوق بشر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که طالبان سکوب مداوم صداهای منتقد خود را در افغانستان با هدف خف کردن آزادی بیان در این کشور افزایش داده است.

سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه به ادامه بازداشت‌های خودسرانه در افغانستان واکنش نشان داده و نسبت به سرنوشت نامعلوم این افراد در زندان‌های طالبان ابراز نگرانی کرده‌اند.

با این حال، مقامات حکومت طالبان تاکنون پیرامون تعداد دقیق بازداشتیان فعال در حوزه‌های مدنی و حقوق بشری در زندان‌های این گروه جزئیاتی منتشر نکرده، اما پیشتر در واکنش به بعضی از چهره‌های شناخته شده همچون مرتضی بهبودی، او را به ارتباط با کشورهای خارجی متهم کرده است.

این در حالی است که طالبان پس از قدرت گرفتن در افغانستان، محدودیت‌های متعددی بر سر راه زنان، ‌دختران، فعالان مدنی، فعالان رسانه‌ای، خبرنگاران و مدافعان حقوق زنان و حقوق بشر وضع کرده و هرگونه صدای انتقاد را ساکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.