">
تلویزیون چکاد

زرداری: محدودیت‌های طالبان علیه زنان، دفاع از این گروه را دشوار کرده است

181

بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان در اظهارات تازه خود به مناسبت روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی گفت، طالبان باید محدودیت‌هاعلیه کار و تحصیل زنان افغان را لغو کند.

آقای زرداری که پس از نشست سازمان ملل در نیویورک سخنرانی می‌کرد تاکید ورزید که اقدامات افراطی و محدودکننده طالبان در قبال زنان و دختران افغانستان باعث شده تا دفاع از این گروه برای پاکستان در مقابل دیگر کشورها بسیار دشوار باشد.

وی پس از نشست سازمان ملل در نیویورک به خبرنگاران گفت، هیچ گروهی در داخل و خارج از افغانستان نمی‌تواند ادعا کند که ممنوعیت کار و تحصیل زنان و دختران در این کشور براساس اسلام گرفته شده است.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه ابراز امیدواری کرد که طالبان گام‌هایی را برای برداشتن ممنوعیت کار و آموزش زنان و دختران در افغانستان بردارد.

به گفته وی، ممنوعیت کار و تحصیل زنان از سوی طالبان باعث شده تا قدرت دفاع از عملکردهای این گروه در مجامع بین‌المللی به شدت کاهش داشته باشد و اگر آن‌ها به تعهدات خود در زمینه‌های کار و تحصیل این قشر عمل نکنند، پاکستان در نشست‌های بزرگ سیاسی از آن‌ها نمی‌تواند حمایت کند.

این در حالی است که طالبان همواره بر رعایت حقوق زنان در چارچوب شریعت اسلامی تاکید کرده‌اند و انتقادات نسبت به مسدود ماندن مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران را دخالت در امور داخلی کشور محسوب می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.