">
تلویزیون چکاد

رونمایی از دو کتابخانه در یادبود شهدای مرکز آموزشی کاج در غرب کابل

172

با ورود به چهل و یکمین روز از حمله انتحاری در مرکز آموزشی کاج، مسوولان این موسسه آموزشی از راه‌اندازی دو کتابخانه در یادبود شهدای این حمله خبر دادند.

انور یاسا، استاد مرکز آموزشی کاج گفت، این کتابخانه با همکاری آموزگاران، دانش‌آموزان و خانواده شهدای این مرکز راه‌اندازی شده و تاکنون نزدیک به چهار هزار جلد کتاب جمع‌آوری شده است.

آقای یاسا در ادامه افزود، این کتابخانه با هدف ماندگار شدن یاد شهدای این مرکز ایجاد شده تا نسل آینده بداند که برای تشکیل این علم چه جوانانی که خونشان بر زمین ریخته شده است.

او همچنین افزود، ایجاد کتابخانه و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای رشد یک جامعه نیاز اساسی محسوب می‌شود.

در عین حال، خالد نورا، یکی از ساکنان غرب کابل نیز از راه‌اندازی یک کتابخانه به نام «کاج» در یادبود شهدای حمله دهشت‌افگنانه به این موسسه آموزشی خبر داده است.

به باور مسوولان این کتابخانه که نام چندنفر از آن‌ها به دلیل نگرانی‌های امنیتی افشا نشده، هدف از راه‌اندازی چنین مکان‌هایی فراهم‌سازی زمینه کتابخوانی برای دختران و جوانان و یادبود از شهدای راه علم بوده است.

این در حالی است که در تاریخ هشت میزان، مرکز آموزشی کاج در غرب شهر کابل هدف حمله مهاجم انتحاری قرار گرفت و در نتیجه آن نزدیک به ۱۷۰ کشته و زخمی به جای ماند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.