">
تلویزیون چکاد

روسیه هشدار داد: هزاران دهشت‌افگن در افغانستان حضور دارند

196

وزارت خارجه روسیه در تازه‌ترین هشدار خود گفته است که دستکم ۲۰ گروه دهشت‌افگن در داخل افغانستان حضور دارند و مجموعا ده هزار نیرو آماده تربیت کرده‌اند.

به گفته آلگ سیرومولوتوف، معاون وزیر خارجه روسیه وضعیت فاجعه‌بار اقتصادی و اجتماعی در افغانستان این زمینه را فراهم کرده تا رادیکال‌سازی و جذب دهشت‌افگنان ادامه داشته باشد و سرعت آن افزایش پیدا کند.

او در ادامه تاکید ورزید که روسیه با جدیت و دقت وضعیت افغانستان را زیر نظر دارد و هجوم دهشت‌افگنان به این کشور ادامه پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود، حمایت مالی دهشت‌افگنان بین‌المللی در افغانستان از خارج صورت می‌گیرد، هرچند که نامی از کشوری برده نشده است.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه اذعان کرد که آمریکا و متحدان این کشور بازی‌های ژئوپولتیکی خود را در افغانستان ادامه می‌دهند که باعث بی‌ثباتی سرحدات و اوضاع امنیتی این کشور خواهد شد.

او در بخشی از گفته‌های خود از عملکرد آمریکا و ناتو انتقاد کرده و افزود، تسلیحات و مهمات باقیمانده این نیروها در افغانستان اکنون در اختیار دهشت‌افگنان بین‌المللی قرار گرفته است.

این مقام مسوول در دستگاه دیپلماسی روسیه بار دیگر تاکید ورزید، از آنجایی که افغانستان ظرفیت بالایی برای فعالیت‌های دهشت‌افگنانه در حال حاضر دارد، روسیه ارتباط خود با طالبان را ادامه خواهد داد.

این در حالیست که پیشتر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته بود که تمرکز گر‌وهای دهشت‌افگنانه در افغانستان یک خطر بالقوه را برای منطقه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.