">
تلویزیون چکاد

روسیه اعلام سرنگونی دولت افغانستان را بسیار زودهنگام دانست

221

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه برای افغانستان گفته است که نتیجه‌گیری پیرامون تصرف‌های اخیر پیکارجویان طالب در شماری از ولسوالی‌ها بسیار زودهنگام است.

آقای کابلوف تاکید ورزید که این گروه تنها ولسوالی‌ها را به کنترل خود درآورده و تا هنوز هیچ ولایتی در تصرف آن‌ها قرار نگرفته است و در بسیاری از مناطق نیروهای امنیتی عقب‌نشینی کرده‌اند.

آقای کابلوف افزود، پیکارجویان طالب بسیاری از ولسوالی‌ها را بدون نبرد در کنترل خود درآورده‌اند و نیروهای امنیتی افغانستان خود ولسوالی‌ها را به این گروه می‌دهند و جنگی روی نمی‌دهد.

وی در ادامه اذعان کرد که در حال حاضر صحبت بر سر تصرف ۵۰ الی ۶۰ ولسوالی است و نمی‌توان مدعی سرنگونی دولت و تصرف تمام خاک افغانستان شد.

نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه خاطر نشان ساخت که این گروه تا هنوز مراکز شهرها را به تصرف در نیاورده و فرصت بسیار محدودی نیز دارد.

او در بخشی از گفته‌ها اذعان کرد که اکنون فصل نبرد این گروه است و پیش از این نسبت به برنامه‌ریزی‌های آن‌ها برای عملیات بهاری هشدار داده بود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که این مقام روس پیشتر گفته بود با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، پیکارجویان طالب حملات بهاری و مرگبار خود را آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید :

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.