">
تلویزیون چکاد

روزهای سخت انتظار؛ هزاران پناهجوی افغان در آلبانی چشم به راه ویزای آمریکا هستند

167

بیشتر از سه هزار پناهجوی افغان در شهرک شنگجین در نزدیکی پایتخت آلبانی زندگی موقتی دارند و در انتظار دریافت ویزای آمریکا به سر می‌برند.

فیروز مشعوف، خبرنگار افغان و کارمند پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید، پس از تسلط طالبان بر افغانستان از کشور خود فرار کرده و حالا در آلبانی به سر می‌برد و در انتظار دریافت ویزای آمریکا است.

آقای مشعوف می‌گوید، با گذشت هر روز نگرانی او نسبت به دریافت ویزای آمریکا بیشتر می‌شود و سایه بزرگ‌تری بر سر آرزوهای او قرار می‌گیرد.

آقای مشعوف در گفتگو با اسوشیتدپرس گفت، نسبت به یک و نیم سال گذشته که افغانستان را ترک کرده احساس بهتری دارد، اما با فشارهای روانی زیادی زندگی کرده و هیچگاه خوشحال نیست.

قاسم تابان، بازیگر معروف برنامه شبکه خنده در تلویزیون طلوع نیز در آلبانی و در انتظار ویزای آمریکا است.

آقای تابان می‌گوید که برنامه‌های طنز در یوتیوب منتشر می‌کند و امیدوار است که طرفداران او بار دیگر برنامه‌های او را دنبال کنند.

این در حالی است که در جریان روند آشفته خروج آمریکا از افغانستان، واشنگتن اعلام کرد تمامی افرادی که با سربازان این کشور، سازمان‌های رسانه‌ای و نهادهای غیردولتی وابسته در افغانستان همکاری داشته‌اند را از این کشور خارج می‌کند، اما رفته رفته روند اعطای ویزا پیچیدگی‌های بیشتری به خود دید.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.