">
تلویزیون چکاد

روزهای رو به پایان حکاکی در افغانستان؛ طالبان توجهی به هنر ندارند

122

شمای از هنرمندان در زمینه حکاکی می‌گویند، بی‌توجهی به هنرهای حکاکی و نقاشی از سوی طالبان به عنوان رژیم در قدرت در افغانستان آن‌ها را به شدت نگران کرده است.

این افراد می‌گویند که در شرایط جاری کشور، بسیاری از هنرمندان افغانستان را ترک کرده‌اند و افراد باقیمانده نیز با چالش‌های بسیاری زیادی مواجه هستند.

این هنرمندان می‌گویند، بیم آن را دارند که هنر آن‌ها به فراموشی سپرده شود و نتوانند دیگر این مسیر را ادامه دهند.

فروزان، آموزگار رشته حکاکی می‌گوید، هنر حکاکی از یاد بسیاری از مردم رفته و کسی در این زمینه معلومات ندارد و نمی‌داند که منشا این هنر کجاست و چرا از آن استفاده می‌شود، در حالیکه در خارج از کشور مرتبه عالی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

شماری از شاگران رشته‌های هنر از جمله حکاکی می‌گویند، افغانستان کشوری با هنرهای گوناگون است و دختران می‌توانند با استفاده از هنر استعدادها و مهارت‌های خود را نشان دهند.

جواد پویا، استاد نقاشی در افغانستان می‌گوید، هنر هویت و تاریخ یک کشور را نشان می‌دهد و اگر تاریخ افغانستان یاد می‌شود به دلیل هنر آن است.

این در حالی است که به دلیل بحران اقتصادی ناشی از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، بسیاری از مردم با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و توان خرید کالای مرتبط با هنر را ندارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.