">
تلویزیون چکاد

راه‌اندازی کارزار دادخواهی برای قتل حلیمه امامی با نماد #حلیمه_بامیانی

469

پس از کشته شدن زنی به نام حلیمه در ولایت بامیان، شماری از فعالان حقوق زن با انتشار نوارهای ویدیویی در فیسبوک و توییتر خواستار دادخواهی و مجازات عاملان قتل او شدند.

یکی از این زنان می‌گوید، زنان و دختران هر روز در کوچه پس کوچه‌های کابل و دیگر ولایت‌ها کشته می‌شوند و هیچکسی نمی‌تواند عوامل قتل‌ها را شناسایی کرده و از آن‌ها دادخواهی کند.

زن دیگری در فیسبوک نگاشته است که هیچ نهادی برای بررسی قتل زنان و دختران افغان وجود ندارد و هیچ بررسی از سوی طالبان انجام نمی‌شود.

وی در ادامه تاکید کرده که این چندمین بار است که افراد مسلح نقابدار، زنی را در خیابان تیرباران می‌کنند و هیچکسی صدای عدالت را بلند نمی‌کند.

فعالان حقوق زن از جامعه جهانی می‌خواهند تا از تماشا دست بردارند و با شکستن سکوت خود، وضعیت ناگوار افغانستان برای زنان را برطرف کنند.

به گفته نیلوفر لنگر، روزنامه‌نگار افغان در انگلستان، حلیمه زن خانه‌داری بود که هیچ فعالیت اجتماعی نداشت و در سکوت کامل جهان و بدون هیچ صدای عدالت‌طلبی به خاک سپرده شد.

حلیمه امامی مادر چهار پسر و دو دختر در ولایت بامیان بود که روز یکشنبه گذشته هنگام بازگشت از بازار در ولایت بامیان از سوی افراد ناشناس تیرباران شد.

طالبان گفته است که تحقیقات خود را در رابطه با قتل خانم امامی آغاز کرده و با قدرت ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.