">
تلویزیون چکاد

دیده‌بان حقوق بشر؛ طالبان تهدیدی برای میلیون‌ها افغان است

270

سازمان دیدبان حقوق بشر در آستانه دومین سالگرد سرنگونی نظام جمهوری و آغاز حاکمیت طالبان، در بیانیه‌ای هشدار داد که طی دو سال گذشته سیاست‌های سرکوبگرانه و غیرقانونی طالبان به طور فزاینده‌ای شدت گرفته و به زندگی میلیون‌ها نفر آسیب وارد کرده است.

به گفته دیدبان حقوق بشر، طالبان زنان و دختران را از حقوق اولیه‌شان مانند تحصیل، کار و آزادی بیان و حرکت آزادانه محروم کرده و رسانه‌ها را سانسور و منتقدان را سرکوب می‌کند.

این سازمان حقوق بشری تاکید کرده که مردم افغانستان تحت حاکمیت نامشروع طالبان، گواه بدترین بحران‌های انسانی و حقوق بشری هستند و بیش از ۲۸ میلیون نفر به کمک‌های اضطراری نیاز پیدا کرده‌اند.

فرشته عباسی، پژوهشگر امور افغانستان در دیده‌بان خقوق بشر گفت، مردم افغانستان در حاکمیت طالبان در یک کابوس حقوق بشری زندگی می‌کنند.

دیدبان حقوق بشر خواستار پایان فوری سیاست‌های غیرقانونی و سرکوبگرانه طالبان شده و از جامعه جهانی خواسته است که این گروه را در قبال نقض حقوق بشر مسوول بشناسد.

این در حالی است که گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد سطح فقر و نیازمندی مردم افغانستان پس از بازگشت طالبان به قدرت به شدت افزایش یافته و حدود ۳۰ میلیون نفر به کمک‌های فوری نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.