">
تلویزیون چکاد

دستکم ۱۶ نفر در اثر سرمای بی‌پیشینه در افغانستان جان باخته‌اند

175

وزارت دولت در امور رسیدگی به رویدادهای طبیعی اعلام کرده است که در نتیجه سرمای طاقت‌فرسا در کشور، دستکم ۱۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مسوولان طالبان در این وزارتخانه گفته‌اند، این افراد طی چهار روز گذشته در ولایت‌های بادغیس، نیمروز، فاریاب و غزنی جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین گفته شده است که بیشتر از سه هزار راس حیوان نیز تاکنون در نتیجه این سرما تلف شده‌اند.

مولا جانان سایق، رییس وقایه و کاهش خطر طالبان در این وزارتخانه گفته است، سرمای هوا چالش‌های بسیاری را برا مردم ایجاد کرده است.

در عین حال، ساکنان بادغیس و فاریاب نیز می‌گویند که با بحران بزرگی در این سرما مواجه هستند و نهادهای امدادرسان باید برای آنان کمک ارسال کنند.

آن‌ها تاکید دارند که اکثر دام‌های خود را در اثر سرمازدگی از دست داده‌اند و بسیاری از اعضای خانواده‌هایشان نیز دچار بیماری شده‌اند.

عده‌ای نیز می‌گویند، سرمایی که به تازگی وارد گشته باعث شده تا افراد غریب و فقرا با تهدید مواجه شوند و اکثر آن‌ها دکان‌ها خود را مسدود کنند.

همزمان، رییس هوانوردی و ترانسپورت هوایی طالبان نیز گفته است که درجه هوا در سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۱۲ درجه سردتر شده است و افزون بر سالنگ‌ها، ولایت‌های غور و پکتیا سردترین درجه هوا را در کشور دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.