">
تلویزیون چکاد

درخواست فایق برای نقش قوی‌تر سازمان ملل در تشکیل دولت فراگیر

126

نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی دائم افغانستان در سازمان ملل متحد از این سازمان خواسته تا نقش پررنگ‌تر و موثرتری در تشکیل دولت فراگیر و مسوول در افغانستان ایفا کند.

آقای فایق که در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد گفت، این نهاد باید با استفاده از منابع و صلاحیت‌های خود همچون تحریم به برقراری صلح و ثبات در افغانستان کمک کند.

او که در نشست عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی نکرد، شب گذشته در نشست امنیت عقبگرد افغانستان را یادآور شده و به موضوع حقوق زنان و مسدود ماندن مکاتب دخترانه پرداخت.

سرپرست نمایندگی دائم افغانستان در سازمان ملل طالبان را در امر حل و فصل بحران‌های کشور ناتوان خوانده و گفت، راه نجات این کشور از بحران، تشکیل ساختاری فراگیر، مسوول، فعال و با اشتراک آگاهان مسلکی از تمام اقشار و جنسیت‌ها است.

وی در ادامه خواستار تداوم کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد اما تاکید ورزید که تنها یک دولت مشروع می‌تواند با اجرای برنامه‌های عمرانی بلند مدت، بحران اقتصادی در افغانستان را خاتمه دهد.

این در حالی است که مارکوس پوتزل، معاون یوناما در افغانستان نیز گفته بود که اگر طالبان سیاست خود را در این کشور تغییر ندهد، افغانستان به انزوای بین‌المللی، چندپارگی، فقر و جنگ دوباره هدایت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.