">
تلویزیون چکاد

درخواست عالمان دین در فاریاب از طالبان برای بازگشایی مکاتب دخترانه

221

شماری از عالمان دینی در ولایت فاریاب می‌گویند، اسلام جایگاه ویژه‌ای برای آموزش زنان در نظر گرفته است و دختران نباید از این حق شرعی و اولیه خود محروم شوند.

این عالمان بار دیگر از رهبر طالبان درخواست کردند تا مکاتب دخترانه را به روی دختران بالاتر از صنف ششم بازگشایی کند.

سید عبدالمقیت فیضی، عالم دین می‌گوید، همانطور که مردان نیمی از پیکره جامعه هستند، زنان نیز نیم دیگر این پیکره را تشکیل داده‌اند و اسلام از دید خود در چوکات دینی برای زنان جایگاه ویژه‌ای مد نظر گرفته است.

فیروزه کیهان، سرمعلم مکتب سرای قلعه نیز در این راستا گفت، در ابتدا تعداد دختران خردسالی که تا صنف ششم اجازه تحصیل دارند بسیار زیاد بود، اما زمانی که فهمیدند بالاتر از صنف ششم نمی‌توانند به مکتب بروند، علاقه خود را از دست داده‌اند.

در عین حال، مسوولان طالبان در ولایت فاریاب نیز می‌گویند که خانواده‌های زیادی برای بازگشایی مکاتب دخترانه به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

محمد اسماعیل سعادت، ولسوال قیصار گفته است که همه روزه خانواده‌های زیادی برای بازگشایی مکاتب دخترانه مراجعه می‌کنند و مردم خواستار بازگشت دختران به مکتب هستند.

گفتنی است، زاهدالله زاهد، آمر تعلیمات عمومی طالبان در ریاست معارف فاریاب در این خصوص گفت، تلاش‌ها برای بازگشایی مکاتب در جریان است و کوشش می‌شود که شرایط برای دختران همانند پسران برابر شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.