">
تلویزیون چکاد

درخواست طالبان از صلیب سرخ برای افزایش خدمات‌رسانی در دیگر بخش‌ها

177

وزیر خارجه طالبان در دیدار با ایلوا فیلیون، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان گفت، جنگ در این کشور پایان یافته و این کمیته باید خدمات خود را در دیگر بخش‌های کشور گسترش دهد.

آقای متقی گفته است، مراقبت از زندانیان، پیوند مصنوعی به معلولین و درمان آن‌ها باید در اولویت خدمات‌رسانی‌های صلیب سرخ قرار بگیرد.

در خبرنامه منتشر شده از طرف طالبان آمده است که رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این دیدار گفت، افغانستان از وضعیت جنگی خارج شده، اما این کمیته بیش از هر جای دیگری روی افغانستان تمرکز دارد.

وزیر خارجه طالبان در این دیدار خواستار مراقبت از زندانیان در زندان‌های طالبان شده،‌ هرچند که مشخص نیست چه تعداد زندانی در زندان‌های این گروه قرار دارند و در چه وضعیتی هستند.

همزمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز گفته است که در جریان شش ماه اول سال ۲۰۲۲، ‌تعداد زخمیان و تلفات برخواسته از انفجار ماین و دیگر مواد انفجاری در افغانستان به شدت افزایش یافته است.

این دیدار در حالی انجام شده که طالبان به تازگی فعالیت زنان در تمامی نهادهای غیردولتی را ممنوع اعلام کرده و گفته است که این ممنوعیت شامل نهادهای امدادی و وابسته به سازمان ملل نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.