">
تلویزیون چکاد

دخترها جان بر لب هستند؛ موافقت دختران با تمامی شرایط برای باز شدن مکاتب

132

با تداوم ممنوعیت تحصیل دختران در مکاتب و دانشگاه‌های افغانستان، شماری از دختران بالاتر از صنف ششم در بدخشان می‌گویند، حاضرند به تمامی شراطی طالبان برای بازگشایی مکاتب عمل کنند.

این دانش‌آموزان که حالا در یک کارگاه مصروف یادگیری قالین‌بافی هستند می‌گویند، با هدف جلوگیری از مبتلا شدن به اضطراب و افسردگی مجبور هستند تا با یادگیری قالین‌بافی خود را سرگرم کنند.

دانش‌آموزان می‌گویند، زمانی که مکاتب بسته شد، جایی برای درس خواندن وجود نداشت و بسیاری از دانش‌آموزان به بیماری‌ها و تکلیف‌های روانی مبتلا شده‌اند.

بسیاری از این دانش‌آموزان با تاکید بر اینکه نسبت به بازگشایی مکاتب کاملا ناامید هستند می‌گویند، برای مصروف ساختن خود به کارگاه‌های مختلف می‌روند.

همزمان، مسوولان محلی طالبان در بدخشتان می‌گویند، برای بازگشایی مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم منتظر تصمیم رهبری این گروه هستند.

آقای احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان گفت، هر زمان که رهبر طالبان تصمیمی در این رابطه داشته باشد، در بدخشان مانعی برا ی اجرای فرمان‌های او وجود ندارد.

این در حالی است که بیشتر از دو سال از بسته شدن مکاتب به روی دختران در افغانستان می‌گذرد، اما این گروه تا هنوز هیچ نشانه‌ای از بازگشایی مکاتب نشان نداده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.