">
تلویزیون چکاد

دبیر شورای امنیت روسیه: برای حذف نام پیکارجویان طالب از فهرست سیاه هنوز زود است

265

وزارت امور خارجه افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای از دیدار محمد حنیف اتمر وزیر خارجه این کشور با نیکولای پاتروشیف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه خبر داده است.

 

در جریان این دیدار آقای  پاتروشیف تاکید ورزیده است که برای حذف نام پیکارجویان طالب از فهرست سیاه سازمان ملل هنوز فرصت زیادی باقی مانده است.

وی نیز همانند وزیر خارجه روسیه امارت پیکارجویان طالبان را غیر قبول قبول خوانده و تاکید ورزیده که روسیه هیچ حمایتی از ظهور مجدد امارت اسلامی خودخوانده پیکارجویان طالب نخواهد کرد.

در این دیدار آقای اتمر پیام رییس جمهور غنی با عنوان رهبری روسیه را ارائه کرده و خواستار گسترش روابط بین‌المللی و ایجاد فصل جدیدی از همکاری‌های منطقه‌ای در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با مسکو شد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه تاکید ورزید که خروج نام پیکارجویان طالب از لیست سیاه سازمان ملل باید مشروط به نتایج قابل قبول در مذاکرات صلح بین‌الافغانی در دوحه باشد.

این در حالی است که روز گذشته نیز وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با اتمر رسما اعلام کرد که روسیه از امارت پیکارجویان طالب حمایت نخواهد کرد و پشتیبان دولت افغانستان خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.