">
تلویزیون چکاد

داکتران بدون مرز: افغان‌ها از خدمات صحی باکیفیت محروم هستند

149

سازمان داکتران بدون مرز اعلام کرده است که افغان‌ها به دلیل فقر، محدودیت‌های اعمال شده از سوی طالبان و نداشتن سیستم‌های فعال از خدمات صحی محروم شده‌اند.

در گزارش این سازمان آمده است که سیستم صحی در افغانستان غیرفعال شده و فقر گسترده در سراسر کشور دیده می‌شود و به همین دلیل محرومیت گسترده‌ای در جامعه ایجاد شده است.

در تهیه این گزارش از سیاست‌سازان، کمک‌کنندگان و مقام‌های افغان خواسته شده تا تمرکز خود را روی گسترش خدمات اولیه صحی در سطح ولسوالی‌ها معطوف کنند.

در گزارش این سازمان تاکید شده است که بازیگران بین‌المللی باید مسائلی که بحران اقتصادی افغانستان را گسترش می‌دهد حل کنند و زنان باید فرصت تحصیل و کار را داشته باشند.

داکتران بدون مرز تاکید ورزیده‌اند که افغانستان باید این اطمینان را به دست بیاورد که تعداد کافی زن در کلینیک‌های صحی قرار داده تا بتوانند نیازهای بیماران را پوشش دهند.

گفتنی است، در این گزارش اشاره شده که ۹۵ فیصد از افغان‌ها در ۱۲ ماه گذشته پول کافی برای خرید غذا را نیز نداشته‌اند، چرا که فقر، بیکاری و عدم پرداخت معاش در کنار نرخ روزافزون مواد غذایی آن‌ها را به شدت آزرده است.

این در حالی است که طالبان تاکنون برنامه جامعی برای پوشش چالش‌های این کشور ارائه نکرده‌اند و تمام تمرکز خود را در یک سال اخیر بر نحوه پوشش زنان، محدودسازی آنان، محروم کردن زنان از تحصیل و جلوگیری از حضور آن‌ها در جامعه معطوف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.