">
تلویزیون چکاد

داعش، جایگزین طالبان برای انجام حملات انتحاری در افغانستان

216

داکتر محمود چنگیز، استاد دانشگاه جورج میسون با انتشار یک مقاله تحلیلی مدعی شده که داعش در افغانستان رو به رشد است و جای طالبان را در انجام عملیات انتحاری پر کرده است.

آقای چنگیز تاکید ورزیده که عملکرد طالبان در یک و نیم سال گذشته نشان داده این گروه در حکومتداری ناکام بوده و داعش تمامی خلاهای امنیتی را پر کرده است.

در این مقاله که در وبسایت هوملند سکیورتی تودی نوشته شده آمده است که حضور داعش پیش از تصرف افغانستان از سوی طالبان چندان محسوس نبود و بیشتر فعالیت آن‌ها در ولایت‌های کنر و ننگرهار محدود شده بود.

داکتر چنگیز با اشاره به قدرت گرفتن داعش در جهان طی یک سال گذشته اذعان کرد که بیشترین قدرت این گروه در افغانستان رشد کرده و با روی کار آمدن طالبان آن‌ها دامنه فعالیت خود را گسترش دادند.

این استاد دانشگاه همچنین به حضور شبکه القاعده و تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان اشاره کرد، اما تاکید ورزید که این دو با طالبان روابط خوبی دارند و به همین دلیل هم در حاکمیت این گروه چالشی ایجاد نمی‌کنند.

این در حالی است که طالبان امنیت را به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد خود یاد کرده‌اند، اما در جریان یک و نیم سال گذشته داعش حملات متعددی را در بخش‌های مختلف افغانستان به ویژه کابل راه‌اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.