">
تلویزیون چکاد

خلیلی اداره طالبان را اداره‌ای انحصاری، قومی و ایدئولوژیکی نامید

2,205

کریم خلیلی، از چهره‌های پرنفوذ تشیع در افغانستان و معاون پیشین ریاست جمهوری در تازه‌ترین اظهارات خود اداره طالبان در افغانستان را اداره‌ای انحصاری، قومی، گروهی و ایدئولوژیک خواند.

آقای خلیلی این اظهارات را در یادبود سالگرد عبدالعلی مزاری، از رهبران فقید حزب وحدت اسلامی بیان کرده و گفته است که رفتارهای تبعیض‌آمیز و ناامیدکننده‌ای از آینده شاخص‌های افغانستان وجود دارد.

او در ادامه افزود، گروه‌های قومی، مذهبی و زبانی در حال حاضر از ساختار حکومت طالبان به حاشیه رانده شده‌اند و با آن‌ها بیگانه‌وا رفتار می‌شود.

وی در بخشی از اظهارات خود به معضل زنان در افغانستان اشاره کرده و تصریح کرد، زنان در افغانستان زیر حاکمیت طالبان از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم هستند و با گذشت زمان فضای بی‌اعتمادی و برخورد امنیتی با گروه‌های مخالف قومی گسترده‌تر شده است.

این چهره شناخته شده افغان اذعان کرد که در حاکمیت طالبان چهره‌های ضدانسانی و قرون وسطایی از اسلام عزیز به دیگران نشان داده شده که فرصت هر نوع تعامل با دنیای در هم تنیده و وابسته به یکدیگر برای افغانستان را از بین برده است.

این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، بسیاری از چهره‌های شاخص و پرنفوذ این کشور به ویژه افرادی که در دولت‌های پیشین کار می‌کردند فرار کردند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.