">
تلویزیون چکاد

خشکسالی و فروپاشی اقتصادی میلیون‌ها نفر را در افغانستان به گرسنگی کشانده است

157

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان یا یوناما اعلام کرده است که دستکم ۲۵ میلیون نفر در افغانستان در فقر زندگی می‌کنند.

این دفتر تاکید ورزیده است که انتظار می‌رود در سال جاری ۹۰۰ هزار فرصت شغلی دیگر نیز از بین بروند و آمار بیکاری در حال افزایش باشد.

روزنامه گاردین نیز با انتشار گزارشی نوشته است که خشکسالی و فروپاشی اقتصادی باعث شده تا میلیون‌ها نفر در افغانستان در مرز گرسنگی قرار بگیرند.

در این گزراش تصاویر مختلفی منتشر شده و آمده است که در کنار خشکسالی و فروپاشی اقتصادی، افزایش قیمت مواد غذایی نیز بسیاری را در مناطق قریه‌ای با خطر مرگ مواجه کرده است.

در این گزارش با یک شهروند افغان در یک قریه دور افتاده مصاحبه شده و او گفته است که دربعضی از روزها خود و خانواده‌اش علف می‌خورند تا زنده بمانند.

به گفته دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان، میلیون‌ها دالر کمک بشردوستانه برای نجات افغانستان از گرسنگی نیاز است.

این در حالی است که حضور ۲۰ ساله آمریکا و متحدان این کشور در افغانستان نه تنها در امر توسعه موثر نبوده، بلکه با خروج غیرمسوولانه افغانستان را به بدترین بحران بشری سوق دادند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.