">
تلویزیون چکاد

خبرنگاران پناهنده در پاکستان خواستار رسیدگی به پرونده پناهندگی خود هستند

195

شماری از خبرنگاران افغان که پس از سرنگونی نظام جمهوری به پاکستان پناه برده‌اند، در یک گردهمایی اعتراضی خواستار رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی خود شده‌اند.

خبرنگاران معترض می‌گویند، در جریان یک و نیم سال گذشته ده‌ها خبرنگار و کارمند رسانه‌ای از ترس و هراس طالبان به کشورهای منطقه پناه برده‌اند و اکنون در بی‌سرنوشتی و وضعیت بد اقتصادی قرار دارند.

خبرنگاران حاضر در این گردهمایی تاکید ورزیده‌اند که جهان خبرنگاران افغان را به فراموشی سپرده و اگر درخواست‌های پناهندگی آن‌ها در کشورهای اروپایی مورد پذیرش قرار نگیرد، با بازگشت به افغانستان طالبان از آن‌ها انتقام خواهد گرفت.

در قطعنامه ده ماده‌ای که در این گردهمایی از سوی خبرنگاران معترض منتشر شد آمده است که با گذشت چندین ماه، هنوز هم پرونده‌های این افراد در ادارات مهاجرتی رسیدگی نشده است.

در این قطعنامه از سازمان‌های جهانی پشتیبان خبرنگاران خواسته شده تا زمینه تخلیه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای که به پاکستان پناه برده‌اند را فراهم کنند.

پیش از این نیز، شماری از خبرنگاران افغان در پاکستان، هند و ایران دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار رسیدگی و حمایت کشورهای اروپایی شده بودند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.