">
تلویزیون چکاد

حمدالله محب:‌طالبان قصد داشتند تا غنی را در ارگ اعدام کنند

147

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی پیشین افغانستان و از متهمان اصلی سرنگونی نظام جمهوریت و آوارگی میلیون‌ها افغان می‌گوید، طالبان قصد داشتند تا شرف غنی را در ارگ اعدام کنند.

آقای محب که در برنامه معروف فرانت لاین از شبکه پی بی اس سخن می‌گفت تصریح کرد، کشورهای غربی مانع از کشته شدن اشرف غنی نمی‌شدند و دو گروه از طالبان قصد داشتن در صورت ورود به ارگ ریاست جمهوری او را اعدام کنند.

او در ادامه به زلمی خلیل‌زاد، فرستاده پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان پرداخته و گفت، او به دولت غنی قول داده بود که طالبان کابل را به صورت مسلحانه تسخیر نمی‌کنند، اما حرف او واقعیت نداشت.

این در حالی است که اشرف غنی و افراد کلیدی او در توجیه فرار رییس جمهور گفتند، این حرکت برای جلوگیری از تکرار سرنوشت داکتر نجیب‌الله،‌آخرین رییس جمهور کمونیست افغانستان انجام شده است.

اشرف غنی نیز می‌گوید، مقاومت در برابر طالبان به دلیل فروپاشی نیروهای امنیتی ممکن نبود و با فرار از این کشور، ‌لذت «تحقیر یک رییس جمهور افغان» را از طالبان گرفته است.

این در حالی است که طالبان بارها تاکید ورزیده قصد ورود به کابل به صورت مسلحانه را نداشته و به دلیل هرج و مرج پس از فرار رییس جمهور و از هم پاشیدن نیروهای امنیتی در کابل وارد شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.