">
تلویزیون چکاد

تفاهمنامه‌های نمادین؛ طالبان برای دخالت نکردن در کار رسانه‌ها توافق می‌کنند

165

براساس گزارش‌های منتشر شده از منابع خبری طالبان، مسوولان وزارت اطلاعات فرهنگ این گروه از امضای تفاهمنامه برای مداخله نکردن در کار رسانه‌ای با نهادهای امنیتی و وزارتخانه‌های خارجه و امر به معروف این گروه خبر داده‌اند.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان می‌گوید، این افراد متعهد به پشتیبانی از فعالیت رسانه‌ها در کشور هستند و تنها و این وزارتخانه مسوولیت تنظیم کارهای رسانه‌ای در کشور را دارد.

او در ادامه افزود، در روزهای پیش‌رو توافقنامه‌ای با ارگان‌های امنیتی، وزارت امر به معروف و وزارت خارجه این گروه امضا خواهد شد و مسوولیت نظارت بر کار رسانه‌ها به این وزارتخانه سپرده می‌شود.

در عین حال، مسوولان اتحادیه خبرنگاران آزاد افغانستان می‌گویند، هنوز هم چالش‌های زیادی در برابر رسانه‌ها وجود دارد و نیاز است که این چالش‌ها شناسایی و برطرف شود.

حجت‌الله مجددی، رییس این اتحادیه می‌گوید، کمبود زمینه دسترسی به اطلاعات و مداخله‌های نهادهای غیر مسوول در کار رسانه‌ها در کنار چالش‌های مالی و نبود فضای آزاد برای رسانه‌های چاپی چالش‌هایی هستند که باید برطرف شوند.

این در حالی است که به گفته اتحادیه خبرنگاران آزاد افغانستان، از زمان روی کار آمدن طالبان در این کشور، ۲۲۵ رسانه شنیداری و چاپی به دلیل چالش‌های متعدد مجبور به توقف فعالیت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.