">
تلویزیون چکاد

ترکیه تامین صلح در افغانستان را وظیفه مشترک کشورهای جهان می‌داند

172

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در یک کنفرانس خبری مشترک با شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان گفت، همکاری‌های مشترکی میان دو کشور برای تامین صلح و ثبات در افغانستان وجود خواهد داشت.

آقای ادوغان تاکید ورزید که تامین صلح و ثبات در افغانستان تنها مسئولیت طالبان و افغان‌ها نیست، بلکه کشورهای دیگر نیز باید در این زمینه همکاری مشترکی با یکدیگر داشته باشند.

به باور وی، آنکارا و اسلام‌آباد این ظرفیت را دارند که برای بهبود وضعیت امنیتی در افغانستان و احیای نظام اقتصادی این کشور و همچنین کمک‌های بشردوستانه نقش موثری داشته باشند.

رییس جمهور ترکیه تاکید ورزید که در شرایط بحرانی جاری در افغانستان، باید این اطمینان وجود داشته باشد که کمک‌های جهانی و بشردوستانه به مردم افغانستان ادامه پیدا می‌کند.

در عین حال، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز گفته است که کشورها برای کمک به افغانستان باید روی بخش‌های انکشاف اقتصادی، مبارزه با فقر و فراهم‌سازی زمینه‌های کاری در این کشور فعالیت داشته باشند که اصلی‌ترین خواسته مردم افغانستان است.

سخنان رییس جمهور ترکیه در حالی بیان می‌شود که پیش از این، مقامات طالبان بارها تاکید کرده‌اند که منافع کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان در تامین صلح در افغانستان نهفته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.