">
تلویزیون چکاد

تجمع اعتراضی زنان در کابل؛ طالبان بار دیگر از خشونت کار گرفتند

102

گروهی از زنان در پارک شهر نو کابل گردهم آمده و به جای پلاکاردهای اعتراضی، اسناد تحصیلی خود را در دست گرفتند و نسبت به سیاست‌های طالبان انتقاد کردند.

این افراد که خود را اعضای «جنبش اصلی مقتدر زنان افغانستان» می‌دانند تاکید دارند که در یک سال گذشته صدها بار صدای خود را بلند کرده‌اند، ‌اما جامعه جهانی تاکنون صدای آن‌ها را نشنیده است.

زنان معترض گفته‌اند که طالبان بار دیگر از خشونت در برابر آن‌ها استفاده کرده و نیروهای این گروه اسناد تحصیلی آن‌ها را که سال‌ها برای آن زحمت کشیده بودند پاره کرده‌اند.

این زنان در ویدیویی که به رسانه‌ها ارسال کرده‌اند گفتند که آمر حوزه طالبان با رفتار خشونت‌آمیز آن‌ها را تهدید کرده که حق برپایی هیچ برنامه اعتراضی ندارند.

آن‌ها تاکید ورزیده‌اند که قصدشان از تجمع در پارک شهر نو برگزار یک برنامه مسالمت‌آمیز و بدون خشونت بوده که از سوی طالبان به خشونت کشیده شده است.

این در حالی است که در جریان یک سال گذشته بارها زنان و دختران در اعتراض به حذف یکباره از جامعه افغانستان دست به اعتراضات گسترده در ولایت‌های مختلف زده‌اند.

پیشتر، عفو بین‌الملل نیز با انتشار اعلامیه‌ای از رفتار خشونت‌آمیز طالبان در برابر زنان انتقاد کرده و گفته بود که زنان معترض افغانستان از نیروهای طالبان در خیابان شلاق می‌خورند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.