">
تلویزیون چکاد

تاکید حکمتیار بر لزوم تعامل طالبان با احزاب افغانستان

159

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، طالبان باید با احزاب مختلف در کشور همکاری و مذاکره داشته باشد.

آقای حکمتیار تاکید ورزید که وضعیت افغانستان بسیار بحرانی است و این وضعیت ایجاب می‌کند که گروه‌های مخالف و تمامی جریان‌های سیاسی حامی صلح باید بدون قید  و شرط به گفتگو بنشینند.

وی در ادامه افزود، این مذاکرات باید با هدف تشکیل مرجع تصمیم‌گیرنده در کشور برقرار شود و جریانات سیاسی مختلف روی میز با طالبان به گفتگو بنشینند.

او همچنین خاطرنشان ساخت که پس از این مذاکرات نیاز است تا مرجعی تشکیل شود و پیرامون انتقال حکومت، قانون اساسی و چگونگی تشکیل نظام تصمیم‌گیری کند.

رهبر حزب اسلامی افغانستان اذعان کرد که این مذاکرات نباید با هدف تشکیل حکومت ائتلافی باشد، بلکه هدف نهایی تشکیل یک مرجع تصمیم‌گیرنده برای تشکیل یک حکومت واحد است.

گلبدین حکمتیار در انتهای اظهارات خود خاطرنشان ساخت که اعضای این مرجع باید از طریق انتخابات توسط مردم گزینش شوند و این رویداد در جریان یک سال پیش رو رخ دهد.

این در حالی است که طالبان پس از قدرت گرفتن در افغانستان اعلام کرد که نیازی به فعالیت احزاب در افغانستان نیست و اداره مربوط به مدیریت احزاب را منفک کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.