">
تلویزیون چکاد

تاکید بر فراگیری علوم عصری از سوی وزیری که مانع آموزش دختران است

129

ملا ندیم، فرد شماره یک ممنوعیت آموزش دختران در دانشگاه و از سرسخت‌ترین چهره‌های افراطی طالبان در برابر زنان در تازه‌ترین اظهارات خود بر لزوم فراگیری علوم عصری در افغانستان تاکید ورزید.

آقای ندیم در مراسم آغاز سال جدید تعلیمی در اداره تعلیمات فنی و مسلکی افغانستان که در کنترل طالبان قرار گرفته سخنرانی می‌کرد گفت، تقویت علوم عصری از مکلفیت‌های نظام اسلامی است.

وی در ادامه افزود، رهبر مسلمانان باید استادان مسلکی را به جامعه تقدیم کند که نیازهای دنیوی مردم را برآورده کنند و این امر فرض است.

او در ادامه بدون یاد کردن از محرومیت دختران دانشگاهی از تحصیل به دست شخص او گفت، خدمات آموزشی بگونه شفاف و برابر به تمامی محصلان داده خواهد شد و آنان تمام تلاش خود را برای پیشرفت نظام تحصیلی انجام می‌دهند.

این عضو طالبان تاکید ورزید که در نظام این گروه، افراد براساس شایستگی و لیاقت خود کامیاب می‌شوند و خبری از واسطه، پول و فشار نیست.

در عین حال، رییس اداره تعلیمات فنی و مسلکی نیز گفت، به زودی تفاهمنامه‌ای میان این اداره و اداره انکشاف ملی امضا خواهد شد و این اداره نیازهای دیگری را تامین خواهد کرد.

این در حالی است که طالبان از دو سال گذشته مکاتب بالاتر از صنف ششم دخترانه را مسدود ساخته و طی چند ماه گذشته نیز، تحصیل دختران در دانشگاه‌ها را ممنوع اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.