">
تلویزیون چکاد

تازه‌ترین اظهارات رهبر طالبان؛ نیروهای این گروه برای جنگ فرامرزی آماده شوند

168

رهبر طالبان به تازگی به اعضای این گروه دستور داده تا برای پیشبرد جنگ در خارج از افغانستان و تطبیق شریعت در تمام جهان آمادگی بگیرند.

این اظهارات در نشست رهبر طالبان با روسای منابع بشری نهادهای تحت کنترل طالبان بیان شده است و نسخه‌ای از گزارش نهایی به رسانه‌های داخلی و خارجی رسیده است.

در این گزارش آمده است که رهبر طالبان به نیروهای تحت امر خود گفته است که روزی اعضای طالبان را به دیگر نقاط جهان خواهد فرستاد.

این اظهارات در نشست قندهار که روسای منابع بشری نهادهای زیر کنترل طالبان در آن حضور داشتند بیان شده است و ۳۲ نفر از روسای منابع بشری در آن حضور داشتند.

این افراد که یک روز فرصت داشتند تا چالش‌های موجود را بررسی و راه‌حل ارائه کنند به موضوعاتی از جمله مستحق بودن اعضای این گروه به دریافت امتیازات مختلف براساس قانون ملکی و تعیین تکلیف وضعیت کارمندان زن ادارات دولتی پرداختند.

برخلاف تصور عموم جامعه افغانستان، روسا پیشنهاد داده‌اند که به جای زنان افراد مرد خانواده آن‌ها استخدام شوند و در صورتی که مردی در خانواده حضور ندارد، بست‌های این کارمندان تنفیض شود.

این تصمیم طالبان نشان می‌دهد که این گروه هیچ توجهی به زنان ندارد و نگرش زن ستیزانه را در بین تمامی نیروهای طالبان از پایین‌ترین رتبه تا بالاترین رتبه نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.