">
تلویزیون چکاد

تاثیر مستقیم روابط ایران با افغانستان به رابطه طالبان با افغان‌ها

142

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که روابط میان ایران و افغانستان به رابطه طالبان با مردم این کشور بستگی دارد.

رحیمی جهان آبادی در دیدار با رییس دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان گفت، روابط طالبان با مردم این کشور به ویژه زنان تاثیر مستقیمی روی رابطه با ایران خواهد داشت.

هیدئو ایکبه، رییس دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان در دیدار با جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران پیرامون تحولات اخیر در افغانستان گفت‌وگو کرد.

آقای جهان آبادی خاطر نشان ساخته که نوع تعامل طالبان با گروه‌های مختلف قومی و سیاسی در تشکیلات دولت فراگیر نقش بسزایی در سیاست ایران در قبال افغانستان دارد.

وی در ادامه افزود، دولت ایران سیاست برحال خود را بر مبنای حسن رابطه همسایگی قرار داده و قصد دارد که با ارائه کمک‌های همه‌جانبه به مردم افغانستان از بروز فاجعه انسانی جلوگیری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران تصریح کرد که ایران برای به رسمیت شناختن طالبان تعجیلی ندارد و منتظر اقدامات عملی طالبان پیرامون تعهدات ملی و بین‌المللی است و خواستار همکاری کشورهای منطقه و جامعه جهانی در مسیر توقف بحران در این کشور شد.

این در حالی است که دولت پیشین همواره ایران را به حمایت از طالبان و گسترش دهشت‌افگنی در این کشور متهم می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.