">
تلویزیون چکاد

بیانیه سازمان ملل: اظهارات طالبان پیرامون هیات سازمان ملل در افغانستان درست نیست

165

هیات عالی‌رتبه سازمان ملل که به تازگی به افغانستان سفر کرده بیانیه‌ای منتشر ساخته و در آن جزئیات دیدارهای افغانستان را منتشر کرده است.

در بیانیه رسمی سازمان ملل آمده است که طالبان در گزارش‌های خود از دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل در افغانستان، اظهارات جعلی را به مقام‌های این سازمان نسبت داده‌اند.

این بیانیه پس از آن منتشر شده که حاجی زید، سخنگوی والی طالبان در قندهار روز جمعه به نقل از آمنه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل گزارش داده بود که «این سازمان با قدرت متعهد است روابط طالبان با جامعه جهانی را بهبود ببخشد و تقویت کند.»

طالبان همچنین به نقل از خانم محمد نوشته بود که سازمان ملل ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را ادامه خواهد داد.

این در حالی است که بیانیه رسمی سازمان ملل در تضاد کامل با اظهارات طالبان است و ادعا شده که اظهارات طالبان در این خصوص درست نیست.

در این بیانیه به نقل از خانم محمد آمده است که پیام واضحی از سوی او به طالبان داده شده و این هیات مستقیما هشدارهایی پیرامون فرمان اخیر منع کار زنان در سازمان‌های غیردولتی و بین‌المللی داده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل در این دیدارها گفته است، محدودیت‌های زنان و دختران در افغانستان، آینده‌ای را رقم می‌زند که آن‌ها در خانه‌ها خود زندانی شوند، از حقوق خود محروم بمانند و جامعه از خدمات آ‌ن‌ها بی‌بهره شود.

بیشت بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.