">
تلویزیون چکاد

بی‌اعتمادی شرکت‌های هواپیمایی دنیا به فضای هوایی افغانستان

139

وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان اعلام کرده است که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، حریم هوایی این کشور غیرمصوون اعلام شده است.

غلام جیلانی وفا، معین عملیاتی این وزارتخانه تاکید ورزید، با وجود اینکه فضای هواپیمایی کشور غیرمصوون اعلام شده، اما همچنان روزانه تا ۹۰ هواپیما از حریم هوایی کشور عبور می‌کند.

به گفته آقای وفا، قراردادی که به تازگی با شرکت «گاک» به امضا رسیده، این چالش را در بخش هوایی کشور برطرف خواهد ساخت.

وی در ادامه افزود، شرکت‌های مختلف هوایی از اروپا، آمریکا و به ویژه هواپیماهای باری از حریم هوایی کشور در هر ۲۴ ساعت عبور می‌کنند.

امام محمد وریماچ، معین پیشین وزارت ترانسپورت و هوانوری افغانستان می‌گوید، شرکت‌های هوانوردی به فضای افغانستان اعتماد کامل ندارند و مدیریت ترافیک هوایی نیز امکانات زیادی برای مدیریت هوا ندارد.

این در حالی است که طالبان با امضای قراردادی با شرکت اماراتی گاک، از این شرکت خواسته‌اند تا در زمینه خریداری تجهیزات هوایی اقدام کند و امید دارند که با این کار، ترافیک عبوری از کشور افزایش یابد.

گفتنی است، عبور هر هواپیما از حریم هوایی افغانستان ۹۰۰ دالر درآمد برای طالبان به همراه دارد و شرکت گاک اطمینان داده که با خرید تجهیزات جدید، ترافیک عبوری از آسمان کشور افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.