">
تلویزیون چکاد

بلژیک اعلام کرد؛ نوجوانان افغان دیگر پناهندگی دریافت نمی‌کنند

195

دولت بلژیک اعلام کرده است که از این پس به نوجوانان افغان پناهندگی نمی‌دهد و از این افراد صرفا برای رعایت حقوق کودکان حمایت نخواهد داشت.

بروکسل اعلام کرده است که تنها به دسته کوچکی از پناهجویان که در سنین بسیار پایین وارد این کشور شده‌اند و افاردی که از آسیب‌های جدی رنج می‌برند پناهندگی اعطا می‌کند.

با وجود اینکه این اظهارات از گذشته نیز بیان شده است، ما در روزهای اخیر شمار پرونده‌های ریجکت شده از سوی دولت این کشور رو به افزایش است.

کلمان ولنتین، وکیل انجمن هماهنگی و ابتکارات برای پناهجویان و اتباع خارجی اعلام کرده است که میزان حمایت از کودکان افغان بدون همراه در سال ۲۰۲۲ تا ۴۰ فیصد کاهش یافته است.

وی در ادامه تاکید ورزید، این سیستم باعث می شود تا بسیاری از این نوجوانان همانند افراد بزرگسال درخواست پناهندگی بدهند و به دلیل اینکه بنا به قوانین حمایت از نوجوانان دولت نمی‌تواند آن‌ها را به کشور خود بازگرداند، بسیاری از آن‌ها در بی‌سرنوشتی قرار خواهند داشت.

دولت بلژیک در پاسخ به انتقادات از این سیاست نوشته است که با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، این کشور دیگر درگیر جنگ نیست، از این رو باید پناهجویان شرایط ویژه‌ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.