">
تلویزیون چکاد

برگزاری نشست اتحادیه اروپا برای بررسی محدودیت‌های زنان افغانستان

204

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که امروز نشستی را پیرامون افغانستان و چند کشور دیگر در بروکسل برگزار خواهد کرد.

به گفته نبیلا میزرالی، سخنگوی دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وضعیت افغانستان و تحولات اخیر این کشور، به ویژه محدودیت‌های جدید طالبان بر زندگی مردم در این نشست به بحث گرفته خواهد شد.

در اعلامیه اتحادیه اروپا نیز آمده است که وزرا و مقام‌های این اتحادیه در نشست پیش رو بر ممانعت از آموزش زنان در دانشگاه‌ها و وضع محدودیت بر کار زنان در موسسه‌ها غیردولتی تمرکز خواهند داشت.

این در حالی است که روز گذشته یک راهپیمایی در برابر مجلس اروپا در بروکسل انجام شده و معترضان خواهان اقدام جهانی در برابر اقدامات افراطی و غیرقانونی طالبان علیه زنان افغانستان شدند.

پیشتر، سازمان یونسکو نیز در انتقاد به اقدامات طالبان در نابودسازی دستاوردهای بیست سال گذشته افغانستان نوشت، حضور زنان در دانشگاه‌های این کشور طی ۲۰ سال گذشته تا ۲۰ برابر افزایش یافته بود، اما اکنون طالبان به دختران اجازه نمی‌دهند که در کشور خودشان تحصیل و کار کنند.

گفتنی است، طالبان همواره اعتراضات به محدودیت‌های افراطی این گروه را مداخله در امور داخلی کشور نامگذاری کرده و گفته است که دین را به همه چیز در افغانستان ترجیح می‌دهد، اما همواره تصمیمات آن‌ها به گفته علمای دینی، خلاف اسلام است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.