">
تلویزیون چکاد

برگزاری مراسم یادبود شهدای موسسه کاج در دشت برچی کابل

259

شماری از آموزگاران و مدیران مکاتب کابل در همکاری با کتابخانه پرتو نشستی برای یادبود شهدای حمله انتحاری رو جمعه در مرکز آموزشی کاج برگزار کردند.

در این نشست که در دشت برچی کابل برگزار شد، عبدالحسین، مسوول کتابخانه پرتو گفت که این نشست یادبود با هدف فراخوانی دانش‌آموزان برای بازگشت به مکاتب درسی است.

اسلم موعود، یکی از آموزگاران حاضر در این نشست نیز گفت، در اندیشه اسلامی، رمز موفقیت هر ملت، مکتب و اندیشه دانایی و آموزش است.

در عین حال، شماری از دانش‌آموزان مرکز آموزشی کاج تاکید ورزیده‌اند که حملات انتحاری دشمنان مانعی در برابر آموزش آن‌ها نخواهد بود.

این دانش‌آموزان از طالبان می‌خواهند تا امنیت مکاتب و موسسات آموزشی را تامین کند و دانش‌آموزان بتوانند به صنف‌های درسی خود بازگردند.

این در حالی است که جمعه دو هفته قبل، مرکز آموزشی کاج در منطقه دشت برچی کابل که عمدتا هزاره‌نشین است، هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

مهاجم انتحاری خود را در صنف درسی و در حالی که تعداد زیادی از دانش‌آموزان دختر در حال نوشتن امتحان آزمایشی کانکور بودند منفجر کرد که به شهادت دستکم ۶۰ دانش‌آموز متنهی شد.

چند روز پیش، مدیر موسسه کاج که خواهر خود را در این حمله غم‌انگیز از دست داده بود از تمامی دانش‌آموزان خواست تا با تمام قدرت به مکتب بازگردند و با قلم خود دشمنان را به زانو در بیاورند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.