">
تلویزیون چکاد

بازگشت طالبان به قدرت بسیاری از صنعت‌کاران را ورشکست کرده است

149

با گذشت یک سال از بازگشت طالبان به قدرت، بسیاری از صنعت‌کاران اعلام کرده‌اند که به دلیل چالش‌های اقتصادی وادار شده‌اند تا شرکت‌های خود را تعطیل کنند.

به گفته یکی از صنعت‌کاران، اوضاع برحال در کشور تاثیر بسیار بدی روی تولیدات آن‌ها گذاشته و روزانه دو تا سه کارخانه به دلیل چالش‌های مختلف تعطیل می‌شوند.

این صنعت‌کار هشدار می‌دهد که در میان طالبان افراد مسلکی و با تجربه برای رفع چالش صنعت‌کاران وجود ندارند و تا زمانی که محدودیت‌های بانکی در کشور وجود داشته باشد، کارخانه‌های روزانه بسته خواهند شد.

عبدالجبار صافی، رییس اتحادیه صنعت‌کاران می‌گوید، به صورت مجموع در کل افغانستان چهار هزار کارخانه در اندازه‌های مختلف وجود دارد که می‌توانند نیازهای افغانستان را از طریق تولیدات داخلی برطرف کنند.

از طرف دیگر، شاکر یعقوبی، آگاه مسائل اقتصادی می‌گوید، اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، نرخ بیکاری بیشتر می‌شود و قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، بخش صنعت در این کشور با آسیب جدی مواجه شده است. در کنار تاثیرات و تحولات سیاسی، شرایط اقتصادی در کشور نیز روز به روز بدتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.