">
تلویزیون چکاد

اینترپل به دنبال کلاهبردار ۴۰ میلیارد دالری رمزارزها؛ خالق ترا ناپدید شده است

162

دادستانی کره جنوبی اعلام کرده است که با همکاری پولیس بین‌الملل یا اینترپل در تلاش است تا دو کوواین، خالق شبکه ترا و رمزارزهای LUNA و UST را بازداشت کند.

دو کوواین پیشتر با انتشار پیامی طعنه‌آمیز و مشکوک در توییتر گفته بود که برای هواخوری به بیرون می‌رود و نیازی نیست که کسی از موقعیت مکانی او مطلع باشد.

دفتر آقای کوواین در سنگاپور واقع شده بود و پولیس سنگاپور نیز اعلام کرده است که او هفته گذشته این شهر را ترک کرده است.

دفتر دادستانی کره جنوبی گفته است، آقای کوواین اوایل سال جاری هنگام پرواز به مقصد سنگاپور در حال فرار از کشور بوده و دفتر Terrafom Labs در این کشور نیز چند روز پیش از سقوط بزرگ این رمزارز (و سوخت سرمایه‌ای در حدود ۴۰ میلیارد دالر) منحل شده بود.

این رویداد باعث شد تا تمامی سرمایه‌گذارانی که روی شبکه ترا اندوخته داشتند در یک شب به خاک سیاه نشسته و تمامی سرمایه خود را از دست بدهند.

با این وجود، دادستان کره جنوبی اعلام کرده است که این کشور قصد دارد پیرو تقلب و فرار مالیاتی تحقیقاتی از آقای دو کوواین انجام بدهد.

شبکه ترا یکی از شبکه‌های پر قدرت بلاکچینی بود که بر پایه تکنالوژی جدیدی ساخته شده بود، اما پس از ناتوانی الگوریتم این شبکه در حفظ قیمت همتراز با دالر تمام شبکه از هم پاشید و قیمت ارز اصلی آن، LUNA به صفر سقوط کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.