">
تلویزیون چکاد

انستیتوت صلح آمریکا: جهان در قبال طالبان رویکرد معقول داشته باشد

244

همزمان با موج انتقادات جهانی از عملکرد سازمان ملل در برابر طالبان و ناتوانی این سازمان در تغییر سیاست‌های افراطی این گروه، انستیتوت صلح آمریکا نیز نسبت به سازمان ملل انتقاد کرد.

در اعلامیه این موسسه آمده است که سازمان ملل تاکنون جز تکرار محکومیت‌ها، واکنش جدی‌تری در برابر طالبان از خود نشان نداده است.

این نهاد در گزارش تازه خود رویکرد جامعه جهانی را در برابر محدویت‌های طالبان علیه زنان افغانستان بررسی کرده و گفته است، پاسخ‌ها به محدودیت‌های طالبان نباید واکنشی باشد، بلکه باید راهبردی در نظر گرفته شود.

به گفته این انستیتوت، جامعه بین‌الملل در برخورد با رژیمی که به رفاه مادی مردم خود اهمیت نمی‌دهد باید اصول و رویکردهای معقولی را دنبال کند.

در ادامه این گزارش آمده است، با وجود محدودیت‌های شدید طالبان علیه زنان شاغل در دفاتر سازمان ملل در افغانستان، این سازمان هیچ برنامه‌ای برای توقف کمک‌رسانی و یا خروج آژانس‌های خود از افغانستان ندارد.

همچنین گفته شده که جامعه جهانی باید در خصوص منافع کمک‌های جهانی برای طالبان آگاه شود و اقدامات مشخصی را برای محدود کردن این کمک‌ها انجام دهد.

این در حالی است که طالبان در دو سال گذشته زنان را به صورت کامل از جامعه حذف کرده‌اند و به باور بسیاری از آگاهان، با راه‌اندازی مدارس جهادی در تلاش هستند تا نسل جوان افغانستان را برای حملات انتحاری و جنگ آماده کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.