">
تلویزیون چکاد

افغانستان در چند قدمی فاجعه اقلیمی؛ بسیاری مناطق در معرض سیلاب هستند

226

وزارت انرژی و آب طالبان اعلام کرد که بر اساس پیش‌بینی‌ها و بررسی‌های انجام شده توسط ادارات هواشناسی داخلی و بین‌المللی، احتمال افزایش سطح آب دریاها و وقوع سیلاب‌های ناگهانی در برخی از حوزه‌های دریایی این کشور از اول تا سوم ماه اسد وجود دارد.

این وزارتخانه با انتشار اعلامیه‌ای از احتمال وقوع بارندگی‌های شدید و سیلاب‌های ناگهانی در حوزه‌های دریایی کابل و هلمند خبر داده است.

در این اعلامیه آمده است که احتمال افزایش سطح آب دریاهای پنجشیر، غوربند، لغمان، پکتیا، پکتیکا، لوگر، کنر، خوست و غزنی نیز وجود دارد.

وزارت انرژی و آب از ساکنان مناطق ساحلی و پست خواسته است در صورت مشاهده هرگونه نشانه‌ای از وقوع سیلاب، بلافاصله محل زندگی خود را ترک کنند تا بتوانند جان خود و خانواده‌شان را نجات دهند.

گفتنی است در ماه‌های اخیر مردم برخی نقاط افغانستان بارش‌های سیل‌آسا و سیلاب‌های ناگهانی غیرمعمولی را تجربه کرده‌اند که منجر به خسارات جانی و مالی فراوانی شده است.

وزارت رسیدگی به رویدادهای طبیعی طالبان اعلام کرده است که از هفتم تا ۱۱ سرطان، در چندین ولایت کشور دستکم هفت نفر در اثر سیلاب کشته شده، ۹ نفر زخمی و بیشتر از ۳۰۰ خانه نیز تخریب شده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.